Comunicare Inteligenta Emotionala Vanzari Management Customer Service Fabrica de manageri Finance for non finance Public Speaking - tripla perspectiva Comunicare de criza Project Management Unifying Leadership Train The Trainers Job Grading Video Training Facilitatori Training Articole HR

Este prioritara fericirea angajatilor?

 

Fericirea angajatilor conteaza mai mult decat credeti. Si nu doar pentru ei insisi, ci si pentru bunul mers al profitului organizatiei. Studiile arata ca exista o corelatie directa intre gradul de fericire al angajatilor si productivitatea lor; oamenii au idei noi si au mai mult randament nu doar in ziua in care fericirea atinge cote benefice, ci si a doua zi. Un studiu Gallup realizat in S.U.A arata ca exista o legatura intre starea afectiva a angatilor si veniturile companiei, raportand ca lipsa de angajament a salariatilor duce la o scadere a productivitatii care in bani inseamna mai mult 300 miliarde de dolari annual.

Probabil ca cei mai multi angajatori stiu deja acest lucru, dar cat de mult incearca si reusesc sa fortifice acest circuit al efectelor motivare-angajat fericit-productivitate?

Un angajat fericit nu este doar acela care primeste bonusuri, recompense si cresteri de salariu, mai ales ca motivarea financiara are efecte doar pe termen scurt si nici companiile nu au bugete nelimitate.

Un exemplu de angajat fericit este acela care refuza o oferta de job cu un pachet salarial mai mare decat cel actual pentru motivul “mie imi place foarte mult aici unde sunt”. Si atunci, ce au in comun angajatii fericiti – petreceri si bonusuri? Posibil sa fie alte parghii pe care organizatiile si managerii le folosesc:

  • Feedback constructiv, nu negativ. Acest tip de feedback este centrat pe dezvoltare si rezolvarea problemei aparute. Aceasta inseamna ca angajatilor li se spune cum isi pot imbunatati performanta si nu este exprimata doar o constatarea a neatingerii targetului. Este cea mai buna solutie daca exista oameni extrem de sensibili, care percep ca un afront personal orice posibila critica. In acest tip de feedback este “atacata” problema si nu persoana, nu se emit judecati, cel care ofera feedback este descriptiv si nu evaluativ, iar toata comunicarea incepe cu ceva pozitiv (de exemplu, o apreciere).
  • Fair-play. Sunt angajati care sunt motivati si fericiti cand rezultatele muncii lor sau ideile cu care vin sunt apreciate, iar meritul pentru performanta individuala este recunoscuta. Oamenii creativi de obicei se demotiveaza usor si se (re)motiveaza greu atunci cand ideile lor sunt preluate de altii, mai ales sefi, fara sa se puna “drepturile de autor”.
  • Coerenta in regulile interne. Angajatii fericiti traiesc in medii de lucru in care exista asteptari clare si valori consistente, care sunt in acord cu nevoile lor. Daca le este permis sa isi tapeteze biroul cu pozele din vacanta, insa li se trage atentia ca au intarziat 5 minute dimineata nu se poate vorbi despre un mediu coerent din punct de vedere al valorilor interne.
  • Laudele sunt ale sefilor…la fel si esecurile. Angajatii nu trebuie sa simta ca functioneaza ca o echipa doar atunci cand le bate vantul in panze, ci si pe timp de furtuna. Esecul se imparte intre toti membrii echipei… iar laudele se dau in portii mai mari subalternilor.
  • Transparenta. Poate ca nimic nu face mai nefericit un angajat decat lipsa certitudinii si prezenta barfelor despre starea companiei aflate pe la colturi si care uneori sunt mai negre decat in realitate. Daca departamentul sau organizatia trece prin momente dificile, este recomandat ca managerii sa fie  transparenti si sa le vorbeasca oamenilor despre situatie, evident in limita informatiilor pe care pot sa le furnizeze.
  • Make it fun! Intr-o organizatie care incurajeaza oamenii sa glumeasca si sa se simta bine, in greseli sunt vazute aspectele pozitive si nu mai sunt atat de negre si demotivatoare. In plus, relatiile intre angajati sunt mai stranse, iar sentimentul de apartenenta la organizatie este mai ridicat.

Cum aflati ce ii face fericiti pe angajati? Foarte simplu – ii intrebati! Iar acest demers poate sa functioneze foarte bine ca un stay interview. Astfel veti stii din timp ce trebuie imbunatatit in organizatie si nu veti afla aceste nemultumiri doar la ….exit interview.

Asadar, fericirea personala are efecte extinse si pozitive asupra randamentului si energiei la locul de munca. In plus, angajatii fericiti deprind mai usor cunostinte si abilitati noi, sunt mai increzatori si tind sa faca mai putine greseli.

Pe tine ce te face fericit si cum ii faci fericiti pe angajatii tai?

 

©iD Learning